בימינו הידע נגיש לכולם באמצעות האינטרנט, וכל אחד מאתנו יכול ללמוד כמעט כל נושא בעצמו. עובדה זו מעניקה כוח רב לכולנו, וביכולתה להפוך את העולם ליותר שוויוני. פעילות זו באה להמחיש לתלמידים את יכולתם ללמוד כמעט על כל נושא בעצמם.
עשו סבב בכיתה: כל אחד יאמר שם לפי האלף-בית (שם של מקום, דמות מוכרת, מקצוע, חפץ וכדומה). רשמו את כל המילים על פתקים, ושימו אותם בכובע. על כל אחד מן התלמידים לקחת פתק – עליהם ללמוד לפחות חמש עובדות על הנושא עד למחרת. למחרת אפשר לאסוף את המידע בדרכים שונות. אפשר לעבוד בקבוצות, וכל אחד יציג את המידע לפני הקבוצה. אפשר להכין תערוכה, וכל תלמיד ירשום על בריסטול את המידע שלמד. אפשר לבקש מכל אחד להכין נאום: "דקה על…".
מדברים
ספרו על תהליך הלמידה שחוויתם – במה או במי נעזרתם? כיצד פעלתם כדי להשיג מידע?
האם היה קל או קשה למצוא מידע על הנושא?
מה קל ונח לכם בלימוד עצמאי, מה קשה ולא נעים לכם בלימוד עצמאי?
האם אתם נוהגים לפעמים ללמוד בעצמכם, למשל דרך האינטרנט? אם כן, ספרו על כך. אם לא, האם יש משהו שהייתם רוצים ללמוד דרך האינטרנט או בצורה עצמאית אחרת? היום אפשר ללמוד כמעט על כל נושא באופן עצמאי. האם זה חיובי לדעתכם? למה?
אפשר גם
אפשר להראות את אחד האתרים הרבים המלמדים באמצעים שונים, למשל סרטונים מעניינים. ניתן להציע לתלמידים לנסות ללמוד מאתר כזה או כמוהו משהו חדש בכל שבוע. ראו למשל את החלק למידה באתר "מהות החיים" או את האתר אאוריקה שערוך לפי שאלות ותשובות. באתר אפשר לכתוב שאלות וגם לענות (ראו תחת "שאלות", שם ילדים שואלים ועונים).
אפשר לעשות לימוד שבועי על בסיס תורנות בין התלמידים. בוחרים זמן מתאים במערכת המיועד ללימוד עמיתים – עושים תורנות בין התלמידים, וכל אחד מלמד את שאר חברי הכיתה משהו מעניין שלמד באינטרנט.
אפשר לחבר את הפעילות למקור ללמוד בדרכי, סביב האמרה "אין אדם למד אלא ממקום שלבו חפץ".