בקשו מהתלמידים לספר איזה מאכל "מסורתי" אוכלים אצלם בבית או אצל סבא וסבתא. אם הם אינם יודעים, תוכלו לשאול על מאכלים בלבד ולכוון אותם – מה נחשב מאכל מסורתי במשפחתם? כתבו את שמות כל המאכלים על הלוח, והסבירו על המטבח הישראלי והרכבתו ממאכלים ממוצאים שונים בעולם. סייעו לאבחנה בין השפעות גלובליות (מאכלים כמו פיצה, שניצל ופסטה) למאכלים שעברו במסורת המשפחתית שנים רבות.
חלקו את התלמידים לקבוצות או לזוגות, והם יחפשו במרשתת מתכון למאכל מסורתי שניתן להכין בכיתה.
חלופה להכנה מראש: התלמידים יבקשו מההורים או הסבים והסבות שלהם מתכון למאכל שנהוג לאכול אצלם במשפחה. אפשר שהתלמידים יכינו את המאכל בכיתה (אם ניתן) או יכינו אותו בבית, יביאו אותו לכיתה ויציגו אותו.
אפשר גם לבקש מסבים וסבות לבוא לכיתה וללמד על המאכל המיוחד של המשפחה והמסורת שלהם ולתת לתלמידים לטעום ממנו.