לפניכם פעילות חקירה של המתרחש סביבנו, ומטרתה לעודד את התלמידים לשאול שאלות על העולם ולחקור אותו.
תכל'סאיך ניגשים לנושא?
מהלך הפעילות
צאו עם התלמידים אל מחוץ לבית הספר, למשל לגינה קרובה (או לחצר בית הספר אם יש בה צמחייה וטבע).
חלקו את התלמידים לזוגות, והנחו אותם להסתכל סביבם ולבחור נושא לחקירה ‒ למשל פרח, עץ, אדם יושב על ספסל. לאחר שבחרו, עליהם לכתוב שאלות רבות ככל האפשר על הנושא הנבחר.
לאחר מכן שוחחו על הפעילות – מה כוחן של השאלות בעת חקירה ותצפית: האם שאילת השאלות עזרה לכם להבין טוב יותר את הדבר שבחרתם לחקור? באיזו מידה שאילת שאלות עוזרת לנו לנהל חקירה? באיזו מידה שאלה גוררת שאלה?