ביטחון תזונתי
מזון מגוון ומזין חשוב לבריאות האדם, אך לא כולם בעולם נהנים ממנו, גם במדינה שלנו. נדון בחשיבות של ביטחון תזונתי.


אמנם מדינת ישראל היא מדינה מפותחת שככלל רמת החיים בה סבירה ואף טובה, אולם קבוצות רבות באוכלוסייה סובלות מחוסר ביטחון תזונתי.
הפעילות מתאימה לתלמידים בוגרים.
תכל'ס איך ניגשים לנושא?
- צפו בסרטון המסביר מהו אי-ביטחון תזונתי ומספר על קבוצות באוכלוסייה שסובלות מאי-ביטחון תזונתי ועל הארגון "מצילות המזון" הפועל כדי לעזור להן.
מדברים
- הסבירו במילים שלכם מהו אי-ביטחון תזונתי.
- הביאו שתי דוגמאות לאי-ביטחון תזונתי בעקבות הצפייה בסרטון.
- הסבירו מדוע אדם שאוכל מזון לא בריא סובל מחוסר ביטחון תזונתי גם אם אין הוא רעב. כיצד התזונה שלו משפיעה על בריאותו?
- מהם הגורמים למצב שבו אנשים אינם יכולים להשיג מזון בריא?
- כיצד המיזם של הארגון "מצילות המזון" עוזר לאנשים שסובלים מאי-ביטחון תזונתי?
- מה לדעתכם הקשר בין בזבוז מזון לאי-ביטחון תזונתי? כיצד אתם יכולים לפעול בשני התחומים?
אפשר גם
- בזמן הפעילות או הדיון בכיתה אפשר לפתוח את שעון המזון העולמי ולבדוק כמה מזון נזרק בחמש דקות.
- התבוננו בתמונות שצילם פיטר מנזל ושמציגות את המזון שאוכלות משפחות ברחבי העולם. מה ניתן ללמוד מהתמונות על מצב הביטחון התזונתי של המשפחות? האם מי שיש לו יותר מזון בהכרח נהנה מיותר ביטחון תזונתי? האם מרעב או מחוסר ביטחון תזונתי סובלים רק אנשים במקומות מסוימים בעולם? מה הקשר בין אי-צדק חברתי וכלכלי למצב התזונה של משפחה כלשהי?