גינה בכפפה
זוהי הזדמנות להמחיש לתלמידים שלבים של צמיחה ושוני ודמיון בין צמחים שונים. פעילות זו מתאימה להיעשות בשילוב לימוד על הנבט בשיעורי מדעים.



תכל'ס איך ניגשים לנושא?
החומרים הנדרשים
- כפפות חד-פעמיות שקופות (מניילון, לא לטקס) כמספר התלמידים
- צמר גפן (כל תלמיד צריך להשתמש בערך בתכולה של רבע כוס עד חצי כוס.)
- חמישה סוגי זרעים (חומוס, שעועית, עדשים, דלעת, חמנייה ועוד) מסודרים בכלים נפרדים
הפעילות
- כל תלמיד יקבל כפפה וחתיכת צמר גפן, ואותה הוא יחלק לחמישה חלקים. על הכפפה יכתוב את שמו.
- התלמידים ירטיבו את צמר הגפן במים וישימו בכל אחד כשלושה זרעים.
- התלמידים יכניסו כל צמר גפן לאצבע נפרדת של הכפפה (מומלץ לסדר לפי גודל הזרעים) ויכתבו על כל אצבע את סוג הצמח הנתון בה.
- התלמידים ייתלו את הכפפה על החלון או יניחו אותה במקום מואר.
- מחכים כמה ימים לנביטה ומסכמים: מי צמח ראשון? מומלץ להציע לתלמידים לכתוב יומן נביטה ולסמן בו את השלבים השונים של הצמיחה ואת קצב הנביטה.
אחרי הנביטה אפשר להעביר את הנבטים לאדמה, למשל בתוך קרטון ביצים או גליל נייר טואלט.
הצעה: במקום כפפות אפשר להשתמש בחומר ידידותי יותר לסביבה – קליפות ביצים. אפשר לשים בתוכן יותר זרעים ולצייר עליהן פרצוף. התוצאה המלבבת היא "איש נבטים" חייכן.
קישורים ברשת