הראו לתלמידים כמה תמונות של קציר, והסבירו שבחג השבועות, בין היתר, חוגגים את חג הקציר כי בתקופה זו החיטה מבשילה.
שאלו: אילו פעולות היו צריכים החקלאים לעשות עד שלב הקציר? (לזרוע, להשקות ועוד) השוו פעילות זו ל"קציר" של התלמידים השנה: גם הם השקיעו רבות והגיעו להישגים ולתוצאות.
על התלמידים להכין כמה זוגות של כרטיסיות – באחת ירשמו מה קצרו (למדו או השיגו) ובאחרת מה זרעו (ההשקעה). התלמידים יאיירו ויקשטו את הכרטיסים.
אפשר גם
אפשר ללמד את הפסוק "הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה – בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ" (תהלים קכו, ה) כדי להדגיש כי דווקא מי שזרעו "בדמעות" – בקושי, במאמץ ובהשקעה – הם שיקצרו ברינה ובשמחה יתרה.
אפשר ללמד את דבריו של רבי יהושע בן קרחה: "כל הלומד תורה ואינו חוזר עליה דומה לאדם שזורע ואינו קוצר" (תלמוד בבלי, סנהדרין, דף צט, עמוד א).
זקוקים לחומרי למידה לגן, לכיתה ולמשפחה? השאירו פרטים והצטרפו לאלפי נשות ואנשי חינוך המקבלים מאיתנו מעת לעת חומרים מעניינים, מגוונים המותאמים בדיוק לצרכים שלהם.
*מי שלא מעוניין לקבל חומרי למידה איכותיים בחינם – זה גם בסדר, פשוט לחצו על ה-X בצד שמאל למעלה.