זהות אישית וזהות חברתית
בפעילות זו ישחקו התלמידים במשחק חברה בנושא זהות אישית וזהות חברתית.
תכל'ס איך ניגשים לנושא?
- שחקו "הרוח נושבת". הושיבו את התלמידים במעגל ובכל פעם מישהו יכריז: "הרוח נושבת ל…" (כל מי שיש לו רק אחים, כל מי שאוהב אבטיח עם גבינה וכו'). התלמידים שעונים להכרזה יקומו מכיסאותיהם ויצטרכו להחליף מקום במהירות. גם המכריז צריך למצוא מקום, ולכן יחסר מקום אחד למי שלא יזדרז. מי שלא ימצא מקום יהיה המכריז הבא או ייצא מהמשחק.
מדברים
- כיצד המשחק מבהיר את חלקה של הזהות האישית ביצירת הזהות החברתית?
- האם אנחנו מרגישים קשר חזק יותר עם אנשים שיש לנו משהו משותף אִתם? למה?
- האם יכולה להיות לנו זהות משותפת עם אנשים שהדעות שלהם שונות לגמרי משלנו? הסבירו.
- תנו דוגמה לזהות אישית שיכולה להפוך לזהות חברתית (למשל חיבור לקהילה של קוראי פנטזיה, אוהבי טיולים ועוד).