יצירות מפתיעות
עוד אחד מהמצבים שבהם אנחנו שואלים שאלות הוא כשאנו מבחינים בדבר לא מובן או בדבר הנוגד את ההיגיון ואת המציאות.
תכל'ס איך ניגשים לנושא?
הציגו לתלמידים את הסרטון.
מדברים
- מדוע היצירות בסרטון מפתיעות ומעוררות שאלות?
- האם ראיתם בסרטון יצירה שהפתיעה אתכם במיוחד ושלא מצאתם לה הסבר? איזו? מה הדבר הלא מובן ביצירה? כיצד נוכל למצוא לה הסבר?
- בדרך כלל, כדי להבין משהו שאנחנו רואים, אנו נשענים בעיקר על ההיגיון שלנו, על מידע קודם העומד לרשותנו ועל מקורות מידע חיצוניים. באיזו מהדרכים אתם משתמשים כדי להבין דברים? האם יש דרכים נוספות שלא הוזכרו כאן?
- באופן כללי, האם אתם אוהבים מצבים שבהם דברים ברורים ומובנים לכם? כיצד אתם מתמודדים עם דברים שאינם ברורים ומובנים? (האם אתם מרגישים נוחות או אי-נוחות לנוכח הלא ברור והלא מובן?)
אפשר גם
- הנחו את התלמידים לחפש באינטרנט תמונות מפתיעות נוספות וליצור מצגת משלהם של תמונות כאלו. אפשר להוסיף למצגת שיר רקע מתאים ולאחר מכן לשתף את התלמידים האחרים במצגת או להעלות אותה לאתר בית הספר.