אני לא ילדה של כיסא / שולמית הראבן
השיר מתאר את חוויית הלימוד של רבים מהתלמידים שלנו שהם סקרנים ושמחים ללמוד אך מתקשים להסתגל למסגרת הרגילה של בית ספר. |
אֲנִי לֹא יַלְדָּה שֶׁל כִּסֵּא
שׁוּלַמִּית הַרְאֶבֶן
אַבָּא,
אֲנִי לֹא יַלְדָּה שֶׁל כִּסֵּא.
מַה נַּעֲשֶׂה?
כְּשֶׁאֲנִי יוֹשֶׁבֶת יָשָׁר עַל כִּסֵּא,
כָּל-כָּךְ מְסֻדֶּרֶת,
כְּמוֹ אֵיזוֹ גְּבֶרֶת,
בְּפַרְצוּף רְצִינִי –
זֹאת לֹא אֲנִי.
אֲנִי יַלְדָּה שֶׁל שֻׁלְחָנוֹת,
וְיַלְדָּה שֶׁל חַלּוֹנוֹת,
וַאֲנִי בֶּאֱמֶת חוֹשֶׁבֶת
שֶׁקָּצֶה שֶׁל שֻׁלְחָן הוּא מָקוֹם טוֹב לָשֶׁבֶת,
וְאֶדֶן שֶׁל חַלּוֹן הֲכִי טוֹב מִכֻּלָּם,
כִּי רוֹאִים מְצֻיָּן אֶת כָּל הָעוֹלָם.
רוֹאִים עֵצִים וְרוֹאִים עָנָן וְרוֹאִים אוֹרוֹת,
כָּל רֶגַע יֵשׁ שָׁם מַשֶּׁהוּ לִרְאוֹת,
וְכָל יוֹם רוֹאִים שָׁם מַשֶּׁהוּ חָדָשׁ.
אֶתְמוֹל רָאִיתִי שְׁלֹשָׁה יוֹנְקֵי-דְּבַשׁ,
בְּלִי גֻּזְמָה.
וְאַתָּה יוֹדֵעַ מָה?
לְצַיֵּר הֲכִי נוֹחַ בִּשְׁכִיבָה עַל הַבֶּטֶן.
אָז תָּבִין, הַכִּסֵּא לֹא נָחוּץ לִי בְּעֶצֶם,
אֲנִי פָּשׁוּט לֹא יַלְדָּה שֶׁל כִּסֵּא.
אָז מַה נַּעֲשֶׂה?
תכל'ס איך ניגשים לנושא?
- שאלו את התלמידים: כאשר אתם בבית ועושים שיעורי בית או קוראים ספר, איפה ובאיזו תנוחה הכי נוח לכם לעשות זאת? לאחר שיתוף קצר קראו יחד את השיר.
מדברים
- למה מתכוונת הילדה כשהיא אומרת שהיא לא ילדה של כיסא?
- מה מפריע לה בישיבה על כיסא?
- על פי השיר שערו: כיצד הילדה הכי מצליחה ללמוד?
- שערו באילו קשיים הילדה נתקלת בבית הספר.
- האם גם לכם לפעמים קשה ללמוד בכיסא?
- איך הכי נוח לכם ללמוד?
- הציעו רעיונות: איך אפשר לעזור לילדה שאיננה "ילדה של כיסא"?
אפשר גם
|