להיות חלק מקבוצה קבוצת שייכות היא גורם משמעותי בחיינו. לעתים משייכים אותנו לקבוצה שאיננו חשים חלק ממנה, לעתים אנו רוצים לבחור בעצמנו את הקבוצה אליה נשתייך, ולעתים אנו רוצים להיות לבד… דמיון ושוניהאחר ואניחברהקבוצהשוויון תכל'ס איך ניגשים לנושא? חלקו את התלמידים לקבוצות על פי קטגוריות. לדוגמה: צבע העיניים – כחול וחום אורך השֵער – ארוך וקצר סוג הנעליים – נעלי ספורט, קרוקס, סנדלים או מגפיים. התלמידים יסתדרו בקבוצות ויבדקו: מי בקבוצה הגדולה? מי בקבוצה הקטנה? האם יש מי שאין לו קבוצה? למה? האם יש מי שהתאים לשתי קבוצות? מדברים בקשו מהתלמידים לספר על מקרה שבו הרגישו חלק מקבוצה והתבוננו בבוז או ברחמים על מישהו מבחוץ. האם הם חושבים שהם יכלו לשנות את גישתם? בקשו מהתלמידים לספר על מקרה שבו הם הרגישו מחוץ לקבוצה – איך התייחסו אליהם? איך הם הרגישו? אם היחס היה שלילי – כיצד היה ניתן לשנות אותו? האם בכל מצב אנחנו רוצים להיות חלק מקבוצה? מתי אנחנו מעדיפים להיות לבד?