למסגר את הטבע
העולם סביבנו נפלא, ויש בו אין-ספור התרחשויות, אך על פי רוב איננו שמים לב אליהן, אלא אם מישהו ממסגר אותן עבורנו.
תכל'ס איך ניגשים לנושא?
- לפתיחה אפשר לשאול את התלמידים אם ראו משהו מיוחד הבוקר בדרכם לבית הספר. אפשר לפרט: קרן אור, עלה נושר וכו'. ייתכן שהתלמידים יאמרו שאלו לא דברים מיוחדים.
- הקרינו לתלמידים את המצגת למסגר את הטבע.
מדברים
- האם התמונות יפות בעיניכם?
- מה מיוחד בתמונות האלה – האם הן מתארות דברים שמעולם לא ראיתם? (אולי בעיקר משהו שראינו פעמים רבות אבל לא התבוננו בו)
- למה לדעתכם צלם יבחר לצלם דווקא משהו מאוד שגרתי?
- מה ההבדל בין להסתכל על משהו בטבע לבין צילום חלק ממנו, תהליך הצילום וההתבוננות בתצלום?
- כיצד צילום של דברים שגרתיים עשוי להשפיע עלינו ועל הדרך שבה אנחנו רואים את מה שסביבנו?
אפשר גם
- פעילות צילום בטבע: בעקבות המצגת אפשר לצאת עם הילדים לחצר או לטיול או לתת להם משימה לבית: לצלם משהו שגרתי שהתבוננות קרובה בו מגלה את יופיו.
- אפשר לחבר לפעילות לצאת להתבונן בטבע.