מה לוקחים לטיול?
הכיתה יוצאת לטיול? שירה של לאה נאור מציע רשימת ציוד יוצאת דופן. |
צידה לדרך
מילים: לאה נאור לחן: נורית הירש אִם אַתָּה יוֹצֵא לַדֶּרֶךְ
קַח חֲלוֹם יֵש נוֹפִים יָפִים בַּדֶּרֶךְ קַח חֲלוֹם… שֵׁב לָנוּחַ, זְרֹק לָרוּחַ קַח חֲלוֹם… לֹא אִכְפַּת לִי מַה לָּקַחְתָּ רַק חֲלוֹם |


תכל'ס איך ניגשים לנושא?
- חלקו לילדים רשימת ציוד שגרתית לטיול (מים, כובע, נעלי הליכה וכיוצא בזה), השאירו כמה שורות ריקות, ובקשו מהתלמידים לכתוב מה עוד כדאי להביא לטיול.
- השמיעו את שירה של לאה נאור צידה לדרך. חלקו לתלמידים את מילות השיר מודפסות.
מדברים
- על פי השיר, מה חשוב לקחת כשיוצאים לדרך?
- כיצד השמחה, החלום והשיר משפיעים על הטיול?
- איך נוכל לגרום לכך שיהיה נעים ושמח בטיול לכל תלמידי הכיתה וגם למורים, למדריכים ולנהגים?
- "מה שבאמת חשוב זה מה שיש לך בלב" – כיצד השמחה והשיר עוזרים לנו לשאת את התיק הכבד במעלה ההר?
אפשר גם
- אפשר לתלות בכיתה שירי ארץ ישראל כמו הכול פתוח, כנרת (שם הרי גולן), בוא איתי אל הגליל, עוד לא תמו כל פלאייך ולהשמיע אותם. לחלופין בקשו מכל תלמיד להביא לכיתה מילים של שיר על ארץ ישראל שאהוב עליו. אפשר לקבץ את השירים לשירון כיתתי, ולכל שיר לצרף את ההסבר של התלמיד – מדוע הוא בחר בו?
- בקשו מהתלמידים לבחור אתר בארץ ולכתוב לו תעודת זהות. אפשר לתלות בכיתה מפה גדולה של ארץ ישראל ולפזר סביבה את תעודות הזהות שהכינו הילדים. אפשר לסמן במפה נעצים באתרים השונים ולחבר חוט בין הנעצים לתעודות הזהות. אפשר להיעזר ברשימת אתרי המורשת של הפרויקט "לך תדע".