בקשו מהתלמידים לראיין את ההורים או את הסבים שלהם על חווית הלימוד שלהם.
לשם כך כדאי לחשוב יחד בכיתה על כמה שאלות מנחות ולהכין שאלון, למשל: ספרו על בית הספר בילדותכם, על עצמכם כשהייתם תלמידים. ממה נהניתם? מה היה קשה לכם? באילו מסגרות אחרות למדתם (חוגים, תנועות נוער, הצבא וכדומה)? האם בחרתם ללמוד לאחר חובת הלימוד בבית הספר (לימודים אקדמיים, מקצועיים, קורסים, חוגים וכדומה)? במה שונה חוויית הלימוד שלכם מחוויית הלימוד של ימינו? ועוד ועוד.
התלמידים יביאו את התשובות לכיתה וישוחחו עליהן.
אפשר גם
פעילות זו מתאימה מאוד לשמש פתיח או סיכום לפעילויות שונות, למשל לפעילויות מתיקות הלימוד וחדר קטן(שבמרכזן שירים המתארים את חוויית הלימוד בקהילות יהודיות בעבר), או לפעילותאני לא ילדה של כיסא – שיר על ילדה שאוהבת ללמוד בדרכים שונות, אך לא בלימוד רגיל של ישיבה בבית ספר ועוד.