מחוץ למעגל
האם חשתם פעם איך ההרגשה להיות מחוץ למעגל החברתי? האם ניסיתם פעם לחדור אליו ונתקלתם בקשיים? בזאת עוסקת הפעילות הבאה.
תכל'ס איך ניגשים לנושא?
- שלושה תלמידים ייצאו מהכיתה.
- התלמידים הנשארים יעמדו במעגל ויאחזו ידיים. אמרו להם שהתלמידים שיצאו ייכנסו וינסו להצטרף למעגל. (אין לתת לתלמידים כל הנחיה בנוגע לכך.)
- כל תלמיד ייקרא בנפרד להיכנס לכיתה, ויוסבר לו שעליו לנסות להצטרף למעגל. לאחר שהתלמיד ימצא את הדרך שלו להצטרף למעגל, קראו לתלמיד השני ואחר כך לשלישי.
- סכמו מה התרחש: האם התלמידים במעגל נתנו מיד לתלמיד להצטרף למעגל? האם הוא ביקש להיכנס למעגל או שהוא ניסה להשתמש בכוח או בתחכום? כיצד הוא הגיב לתלמיד שבא אחריו וניסה להצטרף למעגל – האם הוא היה אמפתי כלפיו או הזדהה עם הקבוצה כנגד התלמיד?
מדברים
- כל תלמיד שהיה צריך להצטרף למעגל יספר כיצד הרגיש כשהיה מחוץ למעגל.
- הכיתה תספר כיצד הרגישה כאשר לא אפשרה לתלמיד להצטרף למעגל.
- הציעו לתלמידים בכיתה לשתף בחוויה לא נעימה שהייתה להם כאשר רצו להצטרף לקבוצה או לחבורה ולא התקבלו או לחלופין לספר כיצד הרגישו כאשר קבוצה קיבלה אותו. אפשר גם לבקש מתלמידים שהיו בקבוצה כלשהי לספר כיצד הגיבו כאשר תלמידים אחרים רצו להצטרף לקבוצה.