קוּפת המילים שלי
איך אנחנו מסתדרים עם אוצר מילים מוגבל? מה נוכל להביע באמצעותן? מה יחסר לנו? ננסה לאתגר את עצמנו!

תכל'ס איך ניגשים לנושא?
הציוד הנדרש:
- קופסאות גפרורים ריקות (או קופסאות קטנות אחרות, אפשר גם ניילוניות)
- מגזינים ועיתונים
- מספריים – זוג לכל תלמיד
הפעילות:
- הקציבו עשר דקות לשלב הראשון: על התלמידים לחפש בעיתונים מילים, לגזור אותן ולהניח אותן בקופסה. הגבילו אותם באמצעות הנחיה, למשל – מילים שהם אוהבים את הצליל שלהן, מילים חיוביות או שליליות, מילים שיש להן משמעות מיוחדת עבורם וכדומה.
- חלקו את התלמידים לזוגות. עליהם לנסות לשוחח רק באמצעות "קופת המילים" של כל אחד. ערכו דיון – איך הם הרגישו? האם הצמצום עזר למקד את השיחה או הקשה עליה?
- פעילות המשך או פעילות חלופית: חלקו לתלמידים דפים (עדיף לחלק דפי 3A). עליהם לערוך את המילים שבקופה על הדף בצורה בעלת משמעות בעיניהם או בצורה שקשורה למשמעות המילים שבחרו (בקבוצות של מילים, משפטים, לספר סיפור וכו', כיד הדמיון הטובה עליהם). לסיום עליהם להדביק את המילים על הדף בצורה שבה סידרו אותן, והם יוכלו להוסיף גם ציור וצביעה ליצירה.