חלקו לתלמידים "יומן מעקב". ביומן יתעדו התלמידים את מזג אוויר יום-יום (חום או קור, רוחות, גשמים, עננים וכדומה) ויוכלו לשלב צילומים. הם יכתבו על התנהגות בעלי החיים (נדידת ציפורים, ציפורים אופייניות לעונה כמו הנחליאלי, ירידה במספר החרקים והזוחלים וכדומה), על פריחה של פרחים אופייניים לעונה כמו החצב ועל פירות שמבשילים בזמן זה (בציר ענבי יין ועוד).
בסוף החודש יציגו התלמידים את הממצאים לפני הכיתה. הם יוכלו לסכם את הממצאים בקבוצות, וכל קבוצה תרכז אלמנט אחד של השינויים בטבע באלול.