תקשורת ברשת
בקרב הצעירים בימינו הרשתות החברתיות הן אחד מאמצעי התקשורת העיקריים, ויש לעורר בהם מודעות לסכנות הטמונות בהן ולדרך הנכונה להתנהג בהן.
תכל'ס איך ניגשים לנושא?
- הקרינו לתלמידים את אחד הסרטונים האלה, על פי גילם ואופי הכיתה:
- הכתובת הייתה על הקיר – סרטון שיצרו ילדים בישראל בפרויקט "שומרי מסך" של גוגל. (בסרטון מילים באנגלית בסיסית.)
- זה כבר לא בידיים שלך – גם הוא מהפרויקט "שומרי מסך", מתאים לילדים גדולים יותר.
- דונו בסרטון, תוך התייחסות למציאות החברתית בכיתה.
מדברים
- האם המצב המוצג בסרטון מוכר לכם? האם אירע מקרה כזה בסביבתכם או בכיתה אחרת? ספרו על כך. (אין לנקוב בשמות ללא רשות הילדים המעורבים.)
- כיצד היה יכול להימנע המצב המוצג בסרטון?
- נסחו כללים לשימוש נכון ברשתות החברתיות, אך גם בתקשורת בכלל.
- מה הייתם אומרים לילדים הפוגעים בסרטון לו הייתם יכולים לדבר אתם לפני המעשה?
- מה הייתם אומרים לילדים הנפגעים בסרטון?
אפשר גם
- אפשר ללמד את המדרש הלשון נמשלה לחץ הממחיש את הבעייתיות של שימוש פוגעני במילים ללא מחשבה.
- אמנה לתקשורת ברשת: בעקבות הדיון בכיתה כתבו יחד אמנה כיתתית שינוסחו בה הכללים החשובים לתקשורת לא פוגענית ברשת. מומלץ לתלות את האמנה בכיתה או בכיתת המחשבים.
- חלקו את הכיתה לקבוצות, וכל קבוצה תכתוב תסריט קצר שיציג את הפגיעות העלולות להיגרם מהתנהלות ברשת ויעביר את המסר המתנגד לאלימות ברשתות החברתיות. כדאי להפוך את התסריט לסרטון.