ספרו לתלמידים שעכשיו נסייע לעצמנו לשבור את הכבלים שבתוכנו – משהו שעוצר אותנו ומונע מאתנו לעשות דברים שאנחנו רוצים לעשות. אפשר לפתוח בשאלה כללית: אילו דברים מונעים מאתנו לעשות דברים שחשובים לנו? כתבו את התשובות על הלוח והוסיפו משלכם (בושה, ביישנות, מוסכמות חברתיות, פחד משינוי, חרדות, עצלנות, המעטה בערך העצמי וכו').
כעת בקשו מהתלמידים למצוא משהו שהם רוצים לעשות ואינם עושים בגלל "כבלים פנימיים". הם יכולים לכתוב אותו על דף במבנה הזה: "הייתי רוצה ל ______ , אבל אני לא עושה את זה כי ______".
מי שירצו יוכלו לספר מה כתבו.
כעת חלקו לתלמידים כרטיסים מעוצבים ריקים או הציעו להם להכין כרטיסים לעצמם. במרכז הכרטיס עליהם לכתוב עצה שתעזור להם להיפטר מהכבלים שעוצרים אותם ולהתקדם במימוש הרצונות שלהם.
הציעו להם לשים את הכרטיס בקלמר, לתלות אותו על התיק או לשים אותו בכיסוי הטלפון או בכל מקום שבו הם יראו את הכרטיס לעיתים קרובות.