להתמודד עם שינויים
שינויים בחיים הם לא תמיד פשוטים. יחד יְעַבְּדוּ התלמידים חוויית שינוי אישית אחת ויחשבו על כלים להתמודד עם שינויים.
תכל'ס איך ניגשים לנושא?
- בקשו מהתלמידים לחשוב על שינויים שילדים מתמודדים אתם בחיים שלהם, גם דרך דוגמאות אישיות (מעבר לבית ספר אחר, לידת אח חדש, מעבר דירה, שינויים במרחב הציבורי, ריב עם חבר וכדומה).
- כל תלמיד יבחר שינוי אחד שקרה לו בחיים. פזרו על הרצפה פתקים שכתובים בהם רגשות, והתלמידים יבחרו שלושה פתקים של שלושה רגשות שהרגישו: בהתחלת השינוי, באמצע – כשהשינוי התרחש, ובסוף – בדיעבד כלפי השינוי.
- התלמידים יישבו בזוגות ובאמצעות הפתקים יספרו את סיפור השינוי שחוו לפי כל רגש – בהתחלה, באמצע ובסוף.
- שאלו את התלמידים אם הרגש כלפי השינוי השתנה במשך הזמן. מה ניתן ללמוד מכך?
- בקשו מהתלמידים לנסח בזוגות מסקנה – כיצד להתמודד עם שינויים להבא, לאור הסיפורים שלהם. איזו עצה יוכלו לייעץ לעצמם לעתיד? מעצות התלמידים תוכלו ליצור לוח עצות כיתתי.
אפשר גם
- אפשר ללמוד על שינויי האקלים ולבקש מהתלמידים לומר כיצד הכלים שהציעו להתמודדות עם שינויים תקפים גם בנושא זה.
- אפשר לצפות בפרק של "ילדי בית העץ" על שינוי בית ספר ולדון: על מי יכול להשפיע השינוי מלבד מהאדם שעושה אותו?